8 Ocak 2015 Perşembe

Kenan Paşa ve Damadı? (Din Kültürü dersi nasıl yasalaştı?)

5 Şubat 1937 yılında anayasamıza konulan Laiklik ilkesi gereğince Din ile ilgili bütün faaliyetler yasaklanmıştı.Din adına aklınıza gelebilecek bütün faaliyetler.Temel Din eğitimlerinin verildiği şimdinin ilkokulu olan zamanın sıbyan mektepleri bile kapatıldı.Kutsal kitabımız olan Kur an-ı Kerim okumak ve öğrenmek bile yasaktı.Peki ne oldu da şimdi Din Eğitimi verilmeye başlandı.kim yasağı kaldırdı.Çok şaşiracaksınız ama buna izni dine uzak olarak bildiğimiz 80 darbesiyle Türkiye Cumhuriyeti yönetimini eline alan  Kenan EVREN Pasa verdi.Sebebi ise çok ilginçti.Kenan Paşa iki kızının küçük olanının eşi yani adı Erkan GÜRVİT olan damadı yüzünden aldı bu kararı.Damadı ile yaşadığı diyaloğu Kenan Paşa şöyle anlattı" Bir Kurban Bayramı arefesiydi,akşam Köşkte yemek üzeri kızlarım ve damadım Erkan la oturmuş yemek yiyecektik.O ara Kurbanda keseceğimiz kurbanlık geldi aklıma, Erkan a Kurbanda keseceğimiz hayvan için vekalet işini hallettinmi diye sordum.O da *Paşam bugün hafta sonuydu.Noterler kapalıydı vekalet işini halledemedim* dedi. Bu cevabı alınca çok şaşırdım.Bu durumun sebebini düşündüm ve O andan itibaren okullarda temel din bilgilerinin verilmesine izin verdim.O tarihten sonra Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri verilmeye başladı. Dahada vahim olay ise bu Erkan GÜRVİT denen şahıs PKK nın ülkede ilk silahlı eylemini yaptığı zaman Türkiye Cumhuriyeti (MİT) Milli İstihbarat Başkanı idi.Çok büyük bir ülkede yaşıyoruz bu kadar başına gelen olaydan sonra hala ayakta.Ne Mutlu Türküm Diyene

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için Teşekkürler