5 Ocak 2015 Pazartesi

Abdulhamid in Askeri

Sultan İkinci Abdulhamid Han zamanında Cuma (Yıldız) suikastinin yaşanmasıyla  sarayın etrafında nöbet tutan askerlerin sayısını artırıldı.Padişahın askerlerden yapmasını istediği ilğinç bir olay vardı.Padişah sarayda nöbet tutan askerlerden belirli aralıklarla yüksek sesle bağırarak nöbet yerinde olduklarını bildirmelerini istiyordu.Padişahın isteğe üzerine askerler nöbet devrederken falanca filanca nöbeti devir alıyorum diye yüksek sesle nöbet alırlardı.arada sırada da Dur Kimdir O ! gibi çıkışlar yapıp Nöbet yerinde olduklarını bildirirlerdi.Bir gün Padişahın dikkatini bir ses çekti ve o sese kulak verdi yine bir nöbet değişimiydi ama nöbeti alanın sesi ile nöbeti verenin sesi aynı idi.Padişah Bu olaya şaşırır ve acil paşayı çağırır şurada ki nöbetçi asker kimdir iki seferdir aynı ses der.Buna paşada şaşırır ve derhal buraya getirin o askeri der.Asker gelir Padişahın huzuruna ve Abdulhamid Han sorar kaç saattir nöet tutuyorsun diye asker 1,5 saattir der.Neden nöbetini devretmedin saatte bir değişmiyormusunuz siz diye sorar.Asker utanarak şöyle der nöbeti devredeceğim arkadaşım İhtilam olmuş bu şekilde Müslümanların Halifesinin nöbetini tutamam. sen benim yerime tutarmısın bidahaki sefere de ben senin kini tutarım dedi bende kabul ettim efendim der.Bu olay Padişahı çok etkiler ve sabah olunca o askeri yanına çağırır ve bu ince düşüncesi için teşekkür eder.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için Teşekkürler